Prospánek léto

bannery-vanoce-1_728x90

Okleštěk je ve vysněné funkci hejtmana jeden rok. Vsadil na image a PR bodrého strejdy

Když před rokem vystřídal v úřadu Oto Koštu, většina lidí vůbec nevěděla, o koho jde. Někdejší starosta Výšovic na sebe za rok svého hejtmanování dokázal opakovaně upozornit více či méně nápaditým osobním PR, jistou venkovskou žoviálností, a kumulací funkcí hejtmana a poslance, proti které jeho hnutí ještě před volbami bojovalo. Jinak nic.

Začalo to kampaní „Hejtuj hejtmana”. Ta nejprve skrývala svého zadavatele, posléze se Okleštěk přiznal, že patří přímo jemu. Jenže: Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí vyměřil Olomouckému kraji v listopadu pokutu 18 tisíc korun za otištění volebního inzerátu s touto tematikou v krajském měsíčníku, což zákon neumožňuje.  Dalších 13 tisíc korun měl podle rozhodnutí dohledového úřadu zaplatit tvůrce kampaně a PR poradce Olomouckého kraje Ondřej Polák. Kampaň „Hejtuj hejtmana” zahájil Okleštěk loni v dubnu, přičemž v červnovém čísle krajského časopisu byl publikován Oklešťkův děkovný sloupek i reklama na jeho kampaň. Okleštěk už dříve řekl, že akce „Hejtuj hejtmana”, kterou platil z vlastních peněz, byla spuštěna před vyhlášením voleb a v propagačních materiálech nebylo zmíněno jeho jméno ani stranická příslušnost. Pomocí kampaně prý chtěl pouze zjistit názory a připomínky obyvatel kraje. Aby toho nebylo málo, rozjel nedávno (snad navazující) videokampaň „Řekni to hejtmanovi”, kde mu otázky davu zprostředkovává Martin Dušek.  

neolstav inz ucetni

A ptá se pan Roman z Uničova...
Roman z Uničova se hejtmana ptá, kde vidí Olomoucký kraj za deset let. „Já vidím v dáli Olomoucký kraj, který bude kraj prosperující. Kraj bohatý a s velkým množstvím pracovních příležitostí, kde budeme mít plno sportovišť,” odpovídá usmívající se hejtman.
Jestli takové PR funguje, anebo jestli funguje alespoň na voličskou skupinu, kterou se Okleštěk s Ondřejem Polákem rozhodli oslovit, je otázkou. Ale jestliže se kdysi smáli Tesaříkovi, že musí být na každé fotce v Krajských listech u stříhání pásky, je nutné říci, že Tesařík byl proti Oklešťkovi distingovaný a seriózní gentleman anglického typu. Jestli se stárnoucí elegán Okleštěk spustí i jako youtuber, aby oslovil nejmladší voliče, zatím není známo, facebook ale snese mnohé. Nicméně čím více PR bylo, tím méně skutečné práce se odvedlo...


Politolog Lysek: Moc si nevybavím, zdali se vůbec něco událo...

Sázka na bodrého strejdu je pochopitelně především dílo vůdců hnutí Faltýnka s Babišem, bez kterých se kariéra v ANO udělat zkrátka nedá. Že se potom žádná práce vlastně neodvádí, je nepodstatná věc. Že ale kromě natáčení videí hejtman nic nedělá, si všímají i politologové. „Těžko po pouhém roce zatím hodnotit, protože to je krátká doba. Ale ani si moc nevybavím, zdali se vůbec něco událo, ať už pozitivního, nebo negativního. Stav odráží obecně situaci zde na Hané, kde chybí nějaká vize, jak region posunout. ANO má kromě hejtmana i ministra dopravy a situace v Olomouckém kraji, kdy chybí dokončit obchvat Olomouce, ale obcí na Šumpersku, se nikam neposunuje. Rovněž mi vadí u krajských politiků upředňostnováním budoucích zaniklých učňovských oborů na úkor škol, které produkují vzděláné absolventy, kteří by pak region technologicky posunuli dopředu. Tím si zaděláváme do budoucna na problém. V oblasti sportu kraj dotuje byznys soukromých osob, ale zapomíná se na samotnou mládež. Kraj má také velký dluh, který se i přes předvoelbní sliby bude dál navyšovat,” říká politolog z Univerzity Palackého Jakub Lysek.


Vlastimil Blaťák

Pro komerční prezentaci Vaší společnosti jsme připravili rychlý a jednoduchý postup pro tištěnou i online verzi Večerníku.

komercni_zona

    • navrh web nabah

       

    •  BIOSLAVNOSTI_2018_banner_300x200_052018_01

 

dot

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. RozumímVíce