Zde může být vaše reklama.

Prostějovské muzeum vybralo vedoucí kavárny. Ve skutečnosti do jejího fungování mluví dcera ředitele

Prostějovské muzeum vybralo vedoucí kavárny. Ve skutečnosti do jejího fungování mluví dcera ředitele

19. 06. 2017 - 00:00

Pozor, jedná se o článek staršího data a pod předchozím vydavatelem novin. Uvedené informace již nemusí být aktuální.

Přestože první slib ředitele Muzea a galerie v Prostějově Daniela Zádrapy, že kavárna v prostorách Špalíčku bude v provozu už v září 2015, padl před dvěma lety, kavárna stále nefunguje. Letos na jaře Muzeum najalo na dohodu o pracovní činnosti vedoucí kavárny Nikolu Hoňkovou, která ale v Muzeu končí. Pro Hanácký Večerník okomentovala průběh příprav nové kavárny.

Problém kavárny v historické budově Špalíčku v prostějovských židovských uličkách se táhne od únoru 2015. Tehdy ředitel Muzea a galerie v Prostějově Daniel Zádrapa (ČSSD) vypověděl nájemní smlouvu na pronájem kavárny živnostnici Ivetě Valentové, která zde nabízela unikátní sortiment více než padesáti druhů kávy. Od té doby Zádrapa avizoval, že kavárnu bude krajem zřizovaná příspěvková organizace provozovat ve vlastní režii. Původní termín otevření měl být v září 2015, rozjet se ji ale nepodařilo dodnes.

Počátkem května letošního roku ale muzeum v čele se Zádrapou najalo jako vedoucí kavárnu Nikolu Hoňkovou.

Ta ale v muzeu nyní končí. S řízením práce v muzeu, kdy do přípravy kavárny mluvili příbuzné ředitele Zádrapy, nebyla spokojena. „Postupně jsem si všímala toho, že ředitel nedokáže zajistit, abych opravdu mohla o fungování kavárny reálně rozhodovat, protože do práce mi mluvila zejména šestnáctiletá dcera ředitele Vanesska, která je na brigádě v jiné kavárně a myslí si, že tomu velmi rozumí,“ říká teď Hoňková. Popisuje například příběh nákupu vybavení kavárny ve velkoobchodě, kterého se účastnila také manželka a dcera ředitele Zádrapy. „Já jsem tam jen stála u vozíku a o tom, co se koupí – např. sklenice, talíře a podobně – rozhodovala Vanessa. Zádrapa chodil za ní a místo, aby se ptal mě, tak se ptal své dcery. Já jsem se potom sbalila a odešla, protože jsem se potřebovala po takovém jednání uklidnit,“ vysvětluje Nikola Hoňková.

Pohled Hoňkové potvrzují i svědectví zaměstnanců organizace. „Ředitel nejvíc poslouchá svou šestnáctiletou dceru Vanessu, která mu cpe mu do hlavy vše to co maji v Atriu a přitom nemá žádnou praxi ona ani její rodina. Bohužel ředitel si myslí, že opravdu rozumí všemu nejlépe sám a pak ona,“ uvedl jeden z pracovníků pod zárukou anonymity.

reklama poutak

O tom, jak vedení muzea s Hoňkovou jednalo, přineseme informace v příštích dnech. Chystáme také publikaci našich dalších zjištění o tom, kdo má na chod připravované kavárny nemalý vliv.

Jakub Čech

Další články