Zde může být vaše reklama.

Kinorecenze: Je v pořádku, když má redaktor větší prsa, než Lara Croft?

21. 03. 2018 - 00:00

Pozor, jedná se o článek staršího data a pod předchozím vydavatelem novin. Uvedené informace již nemusí být aktuální.

Dlouho očekávaná premiéra snímku Tomb Raider vzbudila už během předpremiér více otázek, než uspokojivých diváckých zážitků. Jeden jediný film totiž stačil během 118 minut vykrást nejenom svou vlastní počítačovou hru, ale i Indiana Jonese, a kromě efektních počítačových triků, ze kterých bolí oči, nepřinesl publiku naprosto nic. Dokonce ani Laru Croft. Ta nejzákladnější otázka, která se (minimálně mužskému) divákovi vkrádá od první minuty filmu, totiž zní až příliš krutě a položil jsem si ji také.

Jistě - je to sexistické, mužsky šovinistické, a kulturně i genderově nekorektní, psát recenzi o velikosti poprsí jinak sympatické hlavní hrdinky. Jenže - Lara Croft prostě má (tedy v originále) veliká špičatá ňadra, a tento atribut je pro její postavu natolik charakteristický, jako protřepané Martini Jamese Bonda. Nová Lara v podání Alicie Vikander sice ovládá všechny otočky i zbraně a svou roli hraje civilně, tedy neafektovaně a výborně, ale jednoduše to není Lara. Bohužel naprostá většina mužských diváků v ále se může pochlubit našlapanějším dekoltem, což je doopravdy špatně.
Celý film je postaven na brilantní trikové grafice, tvůrci ale přetáhli závit - střih všech těch dokonalostí je tak rychlý, že z něj prostě bolí oči a nedá se na to koukat. Lidská sítnice má taky nějaké limity. Film je tak nutno pochválit alespoň za postavu hlavního záporáka, protože archeolog Vogel je skvěle zahranou psychopatickou osobností a divák z něj má mráz po zádech. Tím snímek trochu zachraňuje. Ale jestliže se lidský herecký výkon dokázal dostat před počítačové animace, je to vlastně dobře. Názor si ale udělejte sami v multikině Premiere Cinemas.

Jindřich Kovařík