Zde může být vaše reklama.

nový obchodní manažer Chci klubu více pomoci, řekl Škerle

Chci klubu více pomoci, řekl Škerle

foto: Petr Pelíšek

04. 04. 2020 - 20:00

Bývalý kapitán SK Sigma Olomouc Aleš Škerle (1982) působil v klubu po skončení aktivní hráčské kariéry na postu vedoucího mužstva. To je ovšem po startu jarní pasáže sezony jinak. Škerle se přesunul na jinou pozici, nyní zastává post obchodního manažera. „Od počátku to bylo moje přání, že nechci zůstat věčně na pozici vedoucího mužstva, že bych se chtěl nějak posunout,“ řekl Aleš Škerle.

Je dalším z řady z bývalých hráčů SK Sigma, kteří v klubu pracují i po konci aktivní kariéry. Nyní v Sigmě působí bývalí prvoligoví hráči Radoslav Látal, Tomáš Lovásik, Jan Chladil, Tomáš Janotka, Roman Sedláček a Martin Vaniak, v žákovské akademii vedou talenty Martin Kotůlek, Michal Kovář a Martin Blaha.

Proč došlo k vašemu přesunu do jiné funkce v klubu? Už jste měl pocit, že vás práce vedoucího mužstva tolik nenaplňuje?
To bylo od počátku moje přání, že nechci zůstat věčně na pozici vedoucího mužstva, že bych se chtěl nějak posunout. A teď to prostě vyplynulo ze situace.

A dělat vedoucí mužstva už vás tedy tolik nebavilo? Už jste cítil, že je to strop a je čas posunout se zase někam jinam?
Neřekl bych, že by mě to nebavilo. S kluky mě to bavilo, určitě mi ten kolektiv a šatna budou chybět. Ale samozřejmě jsem se chtěl posunout někam dál. A přiložit ruku k dílu jinde, nějak klubu pomoci víc, než by bylo možné z pozice vedoucí mužstva.

Co všechno po vás bude nový post obnášet?
V této době to bude hlavně obnášet shánění peněz. Navazování nových kontaktů se sponzory a udržet nějak ty stávající. A propojovat je nějak, aby měli ten komfort, který si podle mě zaslouží.

Bude to o to těžší, že Sigmě se v posledních sezonách nedaří být úplně na špičce?
Určitě to bude těžší tou situací, která teď nastala. Veškeré podniky jsou zavřené nebo mají nějaké problémy. Takže to bude jistě takový křest ohněm na start. Všechno se bude začínat od nuly.

A chcete se poohlížet i někde jinde než v regionu? Říká se, že na Olomoucku není tolik silných firem, co by mohly více podporovat sport. Jako měla kdysi Sigma mnoho sezon Mazdu z Prahy.
Uvidíme. To je o komunikaci se sponzory, záleží na tom, kdo je v jaké finanční kondici, co se může nebo nemůže dovolit. Ale určitě se nebudu zaměřovat jenom na region. Tady v regionu je také dost bohatých partnerů, ale spousta z nich má nějakou špatnou zkušenost z dřívějších dob. Což se budu snažit nějak napravit a sponzory do fotbalu více vtáhnout, zasvětit do chodu klubu. Je to ovšem běh na dlouhou trať a myslím, že je to hodně o osobních schůzkách, o komunikaci.

Pomůže vám, že máte z aktivní hráčské kariéry dobré jméno, že o vás bude mít spousta lidí povědomí?
Na to bych nespoléhal. Spíš to bude o tom nějak se uvést. Spousta lidí nemá o fotbale povědomí.

Bude i pro vaši činnost důležité, aby se na zápasy Sigmy zvedla návštěvnost?
Určitě je to jedno z měřítek, které spousta firem hodnotí. Jestli lidí na fotbal chodí nebo ne. Samozřejmě další věc je, že každý fotbal je v televizi. Takže pokud někdo bude chtít vyloženě reklamu, tak ten prostor, jak se zviditelnit má v televizi. Nemusí to být vyloženě jen přímo na stadionu.

Myslíte, že bude těžké pro Sigmu dosáhnout toho bodu, ve které je olomoucký hokej? Na zimním stadionu je nálada na ochozech diametrální odlišná, tam jsou děkovačky i po prohrách. A obě sportoviště jsou jen pár set metrů od sebe.
To už je zase věc práce s fanoušky. Je to o tom, jak se k nim bude klub stavět, jak s nimi bude komunikovat. Je to o výchově fanoušků. Myslím si, že diváci jsou v Olomouci nároční. Spousta fotbalů je v televizi, samozřejmě všichni chtějí vidět jen vítězství. A neberou v potaz sílu soupeře nebo předvedenou hru. Myslím, že na jaře už to šlo do lepších kolejí, uvidíme, jak na to navážeme.

Ale je to jistě spojená nádoba. Pokud bude nadšení mezi diváky, tak se bude i lépe získávat nějaký ten partner.
Jsou to určitě spojené nádoby. Pokud jsou diváci po zápase pozitivní a hodnotí to kladně, tak se pak partneři snáze získávají.

Další články