Prospánek léto

bannery-vanoce-1_728x90

Zelení: Nekupujte Andrák před volbami! Jediný, kdo vydělá, bude Gajda

145 milionů korun má být podle města konečná cena za Andrův stadion. Čím dál hlasitější opozice ale s koupí nesouhlasí. "Zdůrazňujeme, že kupní cena za stadion není konečným účtem. Město Olomouc bude tento stadion financovat v následujících letech nemalými finančními prostředky, jejichž výše není v současnosti známá," říká za Stranu Zelených Luboš Šavrňák. Zelení současně chystají v této věci petici.

Zelení ovšem nejsou jediní, kteří se proti koupi Androva stadionu bouří. Už několikrát vyjádřilo své pochybnosti Hnutí ProOlomouc. Hlavní argumenty proti koupi stadionu jsou tyto:

Město Olomouc je výrazně zadlužené, a to zhruba částkou 2 miliardy korun. Město Kvůli tomuto dluhu zanedbává svou infrastrukturu – zejména vodovody a kanalizace. Za této situace se nyní chystá odkoupit Andrův stadion za 145 milionů korun a ročně dotovat jeho provoz cca 9 miliony ročně. Finance na sportování mládeže ale často chybí.

neolstav tecnik web

Jaká je struktura Sigmy a kdo je kdo

Akciová společnost SK Sigma Olomouc a.s. je současně vlastníkem pozemků a zřejmě i hráčů profesionálního týmu. V akciovce drží k dnešnímu dni 34,12 % město Olomouc, zbytek akcií má v rukou SK Olomouc Sigma MŽ s Jaromírem Gajdou. Týmž Gajdou, který se před několika lety otřel o korupční skandál s Bohemians Praha. Fotbalista Kučera tehdy tvrdil, že dal Gajdovi za svůj přestup do ruky 35 000 eur bez papíru. V návaznosti na tento skandál se tehdejší primátor Olomouce Novotný dušoval, že Gajda z klubu odchází.

O co se nyní hraje: o stadion a pozemky!

Podstata celé transakce, která se začala pomalu rozbíhat, je následující výměna: Akciová společnost Sigma prodá městu stadion a pozemky, obojí ohodnoceno znalcem na 186 milionů korun. V rámci této celkové ceny už ale město vlastní zhruba 34 procent, kupní cena zbytku tedy byla stanovena na 147 milionů korun. Současně se město vzdá svých akcií v klubu, a Gajda se stává 100% majitelem.

Stadion bude nyní patřit městu - Gajda už nadále nebude nebude muset investovat do oprav, a ještě získává hotovost za prodej. Situace je to jasná win-win pro Gajdu, který tím pádem vede nad městem 3:0.

Jaká je argumentace radniční koalice

V podstatě žádná, kromě dokola omílané fráze, že "je přece správné, aby veřejná správa vlastnila stadiony". Zmiňuje se i návaznost této  na další sportovní areály a na veřejné plochy, která může do budoucna umožnit komplexní řešení tohoto prostoru. Tato návaznost, v urbanistickém smyslu, se ale jistě dá ošetřit i například podmínkami kupní smlouvy, nebo územním plánem.

Dalším častým argumentem zastánců odprodeje stadionu je prosté přirovnání, že město podporuje i například divadlo nebo filharmonii. Argumentace se tak ale dostává na velmi zavádějící scestí. "Ani v jednom oboru se ale produkt nevysílá na placených televizích a hráč houslí nepřestupuje do pražského divadla v řádu desítek milionů, do madridského divadla pak v řádu stovek milionů. Pokud vím, tak divadlo ani filharmonie si nedávají pod smlouvu patnáctileté leté hráče z LŠU, aby si pojistili budoucí výnosy. Navíc vlastníkem divadla a ani filharmonie není žádný spolek ani soukromá osoba," tvrdí Šavrňák.

Opozice městu: zveřejněte rozpočtové položky!

Strana zelených proto vyzývá členy rady města, aby zveřejnili rozpočtové položky, které budou touto akvizicí ovlivněny. "Zároveň Zelení vyzývají ke zveřejnění finanční rozvahy, ve které budou vyčísleny reálné provozní náklady vyplývající z vlastnictví tohoto stadionu – včetně mezd, oprav menšího rozsahu, správy. Dále k předložení technických zpráv, která budou obsahovat stav technologií a harmonogram jejich oprav / výměn, včetně dvacetiletého výhledu investičních akcí týkající se tohoto stadionu," píše se v tiskové zprávě vydané k této problematice. Současně vyzývají město, aby obchod nerealizovalo. Podle našich informací se chystá petice, která si klade za cíl transakci zabránit.

-vb-

 

Pro komerční prezentaci Vaší společnosti jsme připravili rychlý a jednoduchý postup pro tištěnou i online verzi Večerníku.

komercni_zona

    • navrh web nabah

       

    •  BIOSLAVNOSTI_2018_banner_300x200_052018_01

 

dot

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. RozumímVíce