prospanek 2

bannery-vanoce-1_728x90

Most přes Strhanec bude širší, má nově sloužit také cyklistům

Most přes potok Strhanec v Přerově v ulici Riedlova čeká demolice - a na jeho místě bude stát nová, širší konstrukce. Rozhodli o tom přerovští radní, kteří uložili úředníkům z odboru majetku připravit projektovou dokumentaci.Současný most je už ve špatném stavu, jeho nosná konstrukce je napadena korozí, a proto se s výměnou spěchá.Stavba nového mostu má přijít podle odhadu na dva až tři miliony korun.

luneta banner

Rada města zvažovala dvě varianty – buď se při obnově mostu držet původních šířkových parametrů, nebo se rozhodnout pro variantu rozšíření. A pro tu nakonec konšelé zvedli ruku – a to i s ohledem na argument, který shrnul náměstek přerovského primátora Pavel Košutek slovy: „Vzhledem k tomu, že most bude projektován s životností na sto let, je právě teď jedinečná příležitost jej zbudovat širší o jeden až jeden a půl metru – a to tak, aby plynule navazoval na oba chodníky a byl tu zároveň umožněn bezkolizní pohyb cyklistů.“ V současné době je most o šířce 2, 4 metry také využíván cyklisty – ač nelegálně – jako zkratka, která je rychle převede z centra města na sídliště Kopaniny. „Nově už tu budou moci jezdit oficiálně. Doporučuje nám to i Plán udržitelné mobility města Přerova, který uvažuje s vedením cyklistů v ulici Riedlova v ploše zklidněné komunikace - a s možností plynulého překonání mostu na navazující cyklostezku,“ doplnil radní města Jan Horký. Připomněl i to, že rozšíření je technicky možné, což rada rovněž při rozhodování zohlednila. „Vedení sítí je totiž možno uložit do mostovky a samotné rozšíření mostu si vyžádá doplnění jen jednoho nosného pole. Samozřejmě musíme počítat s vyššími náklady oproti variantě s původní šířkou. Přesto jsme přesvědčeni, že se taková úprava vyplatí,“ doplnil radní Horký.

Opravy či stavby mostů jsou v posledních pěti letech tak trochu „doménou“ Přerova. V roce 2012 překlenul řeku Bečvu zcela nový Tyršův most, který stál 120 milionů korun a nahradil nevyhovující a zrezivělou lávku, vystavěnou v polovině šedesátých let minulého století. Dva břehy spojil v roce 2015 i most u tenisových kurtů. Konstrukci původního mostu vážně poškodily povodně, které v letech 1997 a 2010 zvedly hladinu Bečvy - proto bylo třeba most zbourat a nahradit ho novou konstrukcí, která přišlo město na 24 milionů korun. Další velkou přerovskou investicí se stala stavba dvou takzvaných Dluhonských mostů nad železnicí. Ta aktuálně probíhá a přijde na 104 miliony korun, přičemž Státní fond dopravní infrastruktury zaplatí 88 milionů 355 tisíc korun. Ale ani to není konečná. Další dva mosty se budou v dohledné době opravovat i v Žeravicích - jeden z nich je už kvůli havarijnímu stavu dokonce uzavřený - dále se budou vyměňovat mosty v místních částech Vinary, Popovice, Penčice, Lověšice a na nový most se čeká rovněž v přerovské ulici Skopalova. Oprava či nová stavba každého z těchto mostů vyjde město na milion a půl až tři miliony korun.

-ms-

Pro komerční prezentaci Vaší společnosti jsme připravili rychlý a jednoduchý postup pro tištěnou i online verzi Večerníku.

komercni_zona

    • kameloti inz

       

    •  

 

dot

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. RozumímVíce