Zde může být vaše reklama.

Filharmonie v novém Moravská filharmonie Olomouc má nový vizuální styl

Moravská filharmonie Olomouc má nový vizuální styl

foto: MFO

31. 10. 2019 - 12:00

Moravská filharmonie Olomouc (MFO) získala nový vizuální styl, který bude v průběhu aktuální 74. koncertní sezony postupně propisovat do svých propagačních materiálů a webových stránek. Veřejnou zakázku MFO vypsala na začátku tohoto roku. Soutěže se zúčastnilo pět subjektů, které dodaly osm návrhů. Autorem vítězného návrhu je pražské Studio Marvil, jehož koncept nejlépe odpovídal představě zadavatele o originálním a zároveň funkčním vizuálním stylu se širokými možnostmi využití.

Nový vizuální styl MFO sází na propracovanou, ucelenou koncepci a moderní, graficky čisté zpracování bez přílišné zdobnosti. Je vystavěný na třech základních komponentech: na písmu Kessler, které v sobě nese estetiku historických notových zápisů, na graficky naznačených zvukových vlnách, které z doprovodných obrazových materiálů vytvářejí „zvukové obrazy“, a na barevnosti inspirované černobílou notovou osnovou a stříbrno-červeně šachovanou moravskou orlicí. „Návrh Studia Marvil vystihl naši představu o celkové výtvarné úrovni řešení, propojení s barokní Olomoucí i praktické použitelnosti a variabilitě užití. Jsem velmi rád, že náš orchestr získá v očích veřejnosti jasnou a na první pohled odlišitelnou vizuální identitu,“ říká ředitel MFO Jonáš Harman, který byl současně členem poroty.

Dodané návrhy hodnotila sedmičlenná porota složená ze zástupce zadavatele (MFO), zástupce zřizovatele (statutárního města Olomouce), předních grafiků, zástupce Unie výtvarných umělců Olomoucka, tiskaře a marketingového a mediálního stratéga. Na vítězném návrhu porota ocenila především vhodný výběr písma, typografické detaily a sázku na opomíjenou doplňkovou barvu moravského znaku – stříbrnou. Zaujal ji rovněž způsob práce s fotografickou koláží a fakt, že jednotlivé elementy vizuálního stylu společně tvoří velmi působivý, soudržný a dobře rozpoznatelný celek. Klíčové komponenty – logo, typografie, zvukové obrazy a barevnost – vytvářejí pevný rámec, který je možné naplňovat různými koncepty kampaní, od fotografií umělců přes obecnější snímky detailů z koncertů až po sérií fotografií detailů nedočkavých posluchačů chystajících se na koncert.

Novou vizuální identitu MFO poprvé veřejně prezentovala při zahajovacím koncertu letošní sezony v rámci velkoplošné projekce přímo na budovu Reduty na olomouckém Horním náměstí, kde sídlí a koncertuje.

Další články