Zde může být vaše reklama.

Sebeláska i nahota. Walkers on the Moon mají nový kalendář

Sebeláska i nahota. Walkers on the Moon mají nový kalendář

foto: Jan Procházka, Wolkers on the Moon

16. 11. 2021 - 07:18

Walkers on the Moon, fotografické duo Jan a Klára Procházkovi, přichází s novým kalendářem, který se však trochu vymyká obvyklému konceptu. Ke spolupráci si dvojice přizvala instagrammerku Kristýnu Doupovcovou, která na svém účtu @prokrindapana publikuje texty, zabývající se přijetím sebe sama, traumaty z rozchodů, strachem i sebeláskou. A právě na nich je kalendář, na kterém se kromě dvojice podílelo šest modelek, postaven. Podpořit a zakoupit ho můžete v crowdfundingové kampani na serveru Startovač. Kampaň běží do 23. listopadu

“Když jsme se zamýšleli nad novým kalendářem, měli jsme jasno v tom, že chceme, aby měl opět nějaký přesah. Prostě jen za sebe nezahustit dvanáct fotek a poslat to do tiskárny,” popisuje Klára Procházková, která v dvojici funguje, jak s nadsázkou říká, jako hlavní ideolog. “Naším ústředním fotografickým tématem jsou ženy. Snad nám naše modelky dají za pravdu, že se pokoušíme nahlédnout pod povrch, nefotit jen jejich vnější krásu, ale hledat tu, která pramení zevnitř. Téma ženství nás fascinuje. A taky téma sebelásky, která je zejména pro ženy nesmírně důležitá na cestě k rovnováze a vlastně i ke štěstí. Když jsme v úvahách dospěli až sem, napadlo nás to v jeden okamžik společně. Kristýna Doupovcová a její úžasné texty, které píše pro svůj instagramový profil @prokrindapana!!! Pojďme celý rok postavit na nich!” vzpomíná na prvotní impuls Klára Procházková.

 

Kristýna Doupovcová s nápadem souhlasila a napsala pro kalendář dvanáct textů. Témata napoví jejich názvy jako Být člověkem, Sebedestrukce, Cítíš se tiše nebo Žít v lásce. “Při prvním čtení nám naskakovala husí kůže a nemizela ani při dalším… Bylo to přesně ono,” přidává se k vyprávění Jan Procházka. 

 

Výběr modelek pro takový projekt nebyl vůbec snadný. “Potřebovali jsme šest dívek, které s těmi texty souzní a zároveň se nebudou ostýchat svléknout. A to doslova, protože to téma je obnaží mnohem dál, než za nějakou tělesnou nahotu,” vysvětluje Procházka a dodává, že dobrá věc se nakonec podařila a jednou z modelek se stala i samotná Kristýna Doupovcová. Další přijely z různých koutů Česka i Slovenska.

 

“Na týden jsme se na začátku července zavřeli na chalupě v Jeseníkách, postavili si tam ateliér a ponořili se do práce. A to doslova. Příprava připomínala něco mezi zkoušením divadelní hry a skupinovou terapií: četly se Kristýniny texty, rozebíraly se, na každého působily trochu jinak... Otevřelo to mnohé tajné místnosti uvnitř nás všech, vynořovaly se dávná traumata, křivdy, občas se plakalo…” zmiňuje poněkud neobvyklou přípravu Procházka. Teprve se tým cítil dostatečně otevřen, začalo se teprve fotografovat. “Přestože to vypadá zvenku asi celkem jednoduše, zvládli jsme za den tak dvě až tři focení,” vzpomíná Klára Procházková. 

 

Walkers on the Moon používají od samého začátku spolupráce výhradně analogovou techniku. “I proto se snažíme fotit rozvážně, přistupovat ke každé fotce zodpovědně. Nejen proto, že zmáčknutí spouště stojí peníze, ale hlavně z úcty k tomu materiálu,” vysvětluje Procházka. Během focení kalendáře tak dvojice naexponovala zhruba třicítku filmů. “Což je tři sta fotek, to dneska kdekdo udělá za deset minut. My se ale snažili, aby každá byla jedinečná, takže když potom výsledek ležel před námi, bylo to dost těžké vybírání,” usmívá se Procházková. 

 

Už od počátku práce bylo jasné, že klasický formát, tedy dvanáct fotografií nástěnného kalendáře, rozhodně nebude dostatečný. “Potřebovali jsme do kalendáře dostat hromadu fotek a texty zhruba o formátu A5. Nic jednoduchého. Ale nakonec jsme se rozhodli potisknout každé volné místo a kalendář zavěsit za horní list, takže viset na zdi bude otevřený. Výsledek je taková koláž, na níž jsme strávili pomalu podobné množství času, jako při samotném fotografování,” prozrazuje Procházka.

Kalendář je nyní k dostání výhradně prostřednictvím kampaně na crownfoundingovém serveru Startovač. “Funguje to v podstatě jako předplatné. Zakoupením kalendáře dopředu nám pomůžete zafinancovat jejich výrobu a v neposlední řadě ušetříte poštovné. V kampani se dají koupit i ručně vyvolané fotky, plakáty nebo třeba pohledy, které vám rádi pošleme s osobním vzkazem. V tiskárně už se chystá první várka, odesílat chceme na začátku prosince,” uzavírá Jan Procházka.

Další články