Zde může být vaše reklama.

Olomouc - Uničov Místo RegioPanterů stále jen motoráky. Kdy rychlotrať dokončí?

Místo RegioPanterů stále jen motoráky. Kdy rychlotrať dokončí?
Vlak na hlavním vlakovém nádraží v Olomouci.

foto: Archiv HV

05. 01. 2022 - 15:00

Elektrizace vlakové trati mezi Uničovem a Šumperkem pokračuje stále podle plánu. Jsou v ní zahrnuty dvě investiční akce, které by podle vyjádření mluvčího Správy železnic mohly být hotové do konce letošního roku. Do té doby budou cestující vozit motorová vozidla. A to i mezi Olomoucí a Uničovem, kde už je práce skoro dokončená.

"Mezi Šternberkem a Uničovem probíhaly na podzim v menším rozsahu ještě práce na trakčním vedení a dokončovací stavební práce. Celý úsek mezi Olomoucí a Uničovem byl předán do provozu v prosinci," napsal k dotazu Večerníku mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Další práce podle Gavendy pokračují podle plánu. Jde o elektrizaci tratě z Uničova až do Šumperka. Ta je rozdělená do dvou investičních akcí, které by měly být, co se týče stavební stránky, hotové ještě letos v závěru roku.

"Na stavbě Libina–Uničov jsou v současné době práce zaměřeny nejvíce na úsek Uničov–Troubelice, kde probíhala úprava železničního spodku i svršku a práce na zabezpečovacích zařízeních. K 16. prosinci zde skončila výluka a mezi Uničov a Troubelice se opět mohly vrátit vlaky. V úseku probíhá příprava na stavbu trakčních stožárů a pracuje se na technologických budovách. Celkové investiční náklady této stavby jsou 1,9 miliardy korun," uvedl Gavenda.

Pokračuje také stavba v úseku Šumperk-Libina, kde stavaři pracují na technologických budovách v Novém Malíně a Hrabišíně. "Probíhají také práce na základech trakčních stožárů a samotná stavba trakčních stožárů. Celkové investiční náklady stavby tohoto úseku činí 1,6 miliardy Kč," dodal Gavenda.

Elektrické jednotky vyjedou na trať až ve chvíli, kdy bude hotová celá rekonstrukce. "Na trati Olomouc - Uničov - Šumperk plánujeme nasadit nová vozidla poté, co bude modernizovaná a elektrizovaná celá trať Olomouc – Šumperk. Rekonstrukce je rozdělena do několika etap a nové vlaky vyjedou, až bude ukončená celá modernizace, zároveň zde bude zahájen na jako první trati v ČR výhradní provoz pod dohledem ETCS," napsala Večerníku mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

"Většina vlaků je také vedena v trase Olomouc - Šumperk, proto je před nasazením nových elektrických souprav nutné dokončit celou modernizaci tratě. Nové elektrické jednotky RegioPanter tak vyjedou na trať v průběhu roku 2023," doplnila Rajnochová.

I přesto začne první spoj v elektrické trakci jezdit už během letních prázdnin v letošním roce. Jezdit ale bude zatím jen mezi Olomoucí a Šternberkem. "Poprvé se tak budou moci obyvatelé olomouckého regionu svézt v tomto úseku moderní elektrickou jednotkou řady 640 RegioPanter. Půjde tak o předzvěst budoucího reálného provozu na celé této trati," uzavřela Rajnochová.

Další články