
Otevřené hroby a urny, poničené náhrobky a policie na hřbitově
Šokující pohled se naskytl lidem, kteří přišli ve čtvrtek ráno na ústřední hřbitov v Olomouci -…
foto: Archiv Evy Lebedové
17. 02. 2021 - 11:33
Zhruba rok od vypuknutí pandemie koronaviru čelí takřka 800 miliónů dětí po celém světě dlouhodobým překážkám v možnosti vzdělávat se. Podle dat organizace UNESCO jsou ve 31 zemích školy zcela zavřené, v dalších 48 je prezenční výuka částečně omezena. Česká republika v rámci tohoto srovnání bohužel patří k zemím s jednou z nejdelších uzávěr škol na světě. Například žák třetí třídy prvního stupně základní školy u nás do školy od začátku pandemie nechodil více než 30 týdnů, což jsou dvě třetiny školního roku. Pro srovnání ve Skandinávii byly školy zavřeny nejdéle deset týdnů, stejně jako ve Francii či v Chorvatsku. V současnosti jsou plně otevřeny například školy ve Švýcarsku, Francii, v Belgii, Chorvatsku, Norsku či na Novém Zélandě. Jakou koncepci návratu dětí do škol nabídlo české ministerstvo školství po tři čtvrtě roce od prvního lockdownu na jaře minulého roku? Jak se vyznat v debatách o návratu dětí do škol? Mají pravdu ti, kteří tvrdí, že za současné epidemické situace není možné uvažovat o jejich návratu do lavic? Nebo je potřeba vyslyšet ty, kteří mluví o negativních dopadech dlouhodobé absence výuky a sociální izolace na vývoj dětí?
Šokující pohled se naskytl lidem, kteří přišli ve čtvrtek ráno na ústřední hřbitov v Olomouci -…
Na českých dálnicích proběhly během konce léta dva zásadní zásahy celní správy. Při kontrolách u…
Blíží se doba, kdy bude mít řidič při cestě z Olomouce do Prahy na výběr ze dvou srovnatelných…
Olomoučtí kriminalisté řeší další případ sofistikovaného internetového podvodu. Obětí se stala…
Čeští botanici z Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého a Národního centra zemědělského a…
Nelegální hazard zůstává pod drobnohledem celní správy. Od začátku roku do srpna provedli celníci v…