Zde může být vaše reklama.

Galerie Šantovka získala ocenění za zákaznický komfort

Galerie Šantovka získala ocenění za zákaznický komfort

foto: Archiv HV

30. 12. 2021 - 17:34

Galerie Šantovka má bezpečnost a spokojenost návštěvníků na prvním místě. Také proto se chce stále zlepšovat a naslouchat zpětné vazbě svých zákazníků. V letošním roce proto proběhla dvě výzkumná šetřetí, která realizovali vědci z univerzity a proběhl také audit. Tyto kroky měly podle vyjádření zástupců galerie Šantovka za cíl vyhodnotit kvalitu nabízených služeb a péče o zákazníka. Součástí projektů byla také příprava na redesign vnitřních prostor nákupního centra. A to včetně analýzy bezpečnostních opatření zaměřených proti šíření nákazy viru covid-19. V těchto dnech Galerie Šantovka uveřejnila výsledky šetření.

Audit CBRE: Nadstandardní komfort při nakupování

V srpnu letošního roku proběhl v Šantoce audit, který měl zhodnoti obchodní centrum na všech místech, se kterými se při návštěvě setká běžný zákazník. Auditor si vyhodnotil stěžejní místa déky stovkám otázek kvantitativního i kvalitativního charakteru. Zkoumal například bezprostřední okolí centra, parkoviště, pasáže a toalety, ale také způsob marketingové komunikace se zákazníkem.

„Na základě výsledků auditu Galerie Šantovka prokázala vysoký standard péče o zákazníky centra a obdržela nejvyšší možnou úroveň certifikace – Platinum. Zákazníci Šantovky tedy mají nadstandardní komfort při nakupování. V České republice je jen několik obchodních center, která snesou ta nejpřísnější měřítka v oblasti tzv. customer experience a Galerie Šantovka je jednou z nich,“ říká vedoucí retail marketingu Pavel Urban ze společnosti CBRE.

Pocitové mapy otevřely cestu k přípravě na redesign

Galerie Šantovka se v blízké budoucnosti chystá na redesign vnitřních prostor a její zástupci se tak rozhodli zíksat další zpětnou vazbu od zákazníků i zaměstnanců. Chtěli zjistit, jak tito lidé vnímají prostory obchodního centra. A to pomocí pocitových map. Zjištěné informace jsou velmi cenné.

„Určitě jsou pro nás cenné informace týkající se foodcourtu, který budeme chtít na základě podnětů z výzkumu rozšířit a dodat mu více zeleně. Plánujeme také posílit a zpestřit nabídku včetně vybudování fresh marketu s čerstvým ovocem a zeleninou. Budeme se snažit také reagovat na počet relaxačních zón, na jejichž nedostatek poukazovali nejvíce muži, kteří čekají na své partnerky během nákupů. Významnou změnou designu projde také druhé zábavní patro, kde se nachází restaurace, divadlo, kino a bowling. Právě to by se mělo na konci příštího roku významně proměnit a umocnit tak špičkovou nabídku zdejších provozoven. Výsledky výzkumu nyní pečlivě zapracováváme do návrhu redesignu,“ říká mluvčí Galerie Šantovka Petr Hlávka.

Mezi cílové skupiny výzkumu, který proběhl v červenci a záři, patřili teenageři mezi 12 a 17 lety a ženy a muži mezi 24 až 60 lety věku. Do výzkumu se zapojili také zaměstnanci Galerie Šantovka.

„S respondenty jsme společně procházeli prostory centra. Na úvod od nás obdrželi mapu, kde byla vyobrazena všechna patra celé Šantovky. Jejich úkolem bylo do ní skrze barvy zaznamenávat své pocity (zelená barva pozitivní, oranžová neutrální, červená negativní) a tím vyjádřit svůj názor na jednotlivé lokace. Následně byli respondenti výzkumníkem dotázáni na to, proč danou barvu zvolili a jak se na daném místě cítili,“ říká jeden z řešitelů výzkumu sociolog Petr Špůrek.

„Utváření pocitových map může být velmi užitečným marketingovým nástrojem při rozvíjení nebo rekonstruování komplexního prostoru včetně kulturního a obchodního centra typu Šantovka. Je třeba ocenit hodnotu zjištěných výsledků, ale i použité metodologie šetření,“ říká emeritní profesor Dušan Šimek působící na katedře sociologie, andragogiky a kulturní antropologie na Univerzitě Palackého.

Výzkum i audit potvrzují: Šantovka je bezpečným místem

Jeden z hlavních výzkumů letošního roku se týkal bezpečnosti v období pandemie. V únoru se v Šantovce realizoval výzkum pod vedením renomovaných brněnských vědců v čele s profesorem Omarem Šerým, který měl za cíl zjistit přítomnost viru Covid-19 v prostorách nákupního centra. Analyzovány byly desítky stěrů na frekventovaných dotykových místech i výskyt viru ve vzduchu. Výzkum ve 100 % případů potvrdil nepřítomnost tohoto viru. Výsledky auditu konstatovaly, že Galerie Šantovka naplňuje nejen v plné míře opatření vlády ČR, ale nad jejich rámec realizuje také řadu dalších opatření přispívajících k ochraně zdraví zákazníků. Audit na základě potvrzené kvality a účinnosti opatření zařadil Šantovku mezi šest nejlepších zařízení v České republice.

Další články