Archeology překvapily nové nálezy u Olomouce. Přepíší dějiny pravěku?
Tři a půl tisíce let vydrželo pohřebiště, které využívali lidé postupně během šesti pravěkých…
07. 05. 2020 - 12:00
27 milionů korun bude stát rekonstrukce mostu přes Mlýnský potok v ulici 1. máje. Po vybudování kompletně nového mostu v Komenského ulici se tak nového přemostění dočká také vedlejší ulice, kterou vedou tramvajové koleje z centra města na hlavní nádraží. Rekonstrukce a s tím související dopravní uzavírka začnou v pondělí 11. května. Koordinace jejího průběhu byla vybrána záměrně tak, aby se termínově kryla s rekonstrukcí ulice 8. lvětna a výstavbou mostu přes Moravu na Masarykově třídě.
„Využíváme období, kdy ulicí 1. máje nemohou jezdit tramvaje. To je smyslem sladění termínů městských investic s protipovodňovými opatřeními a demolicí mostu přes Moravu, které v Olomouci realizuje Povodí Moravy. Díky tomu můžeme stihnout i naše akce, které by stejně přišly na řadu v nejbližší době,“ vysvětlil investiční náměstek primátora Martin Major.
Kvůli stavbě bude úplně uzavřena ulice 1. máje v místě mostu včetně přilehlých ulic Nábřeží Přemyslovců a Jiřího z Poděbrad, kam nebude umožněn vjezd automobilové dopravě. Objízdná trasa povede od křižovatky na Žižkově náměstí, ulicemi Husova, Komenského do ulice 1. máje a stejně i v opačném směru.
Na kompletní rekonstrukci mostu o rozpětí 17 metrů bude stavební firma pracovat od května do prosince letošního roku. „Stavební práce budou probíhat po polovinách. Tak, aby zde byla zachována náhradní autobusová doprava na trase od hlavního nádraží do centra města,“ popsal investiční náměstek Major.
Součástí náročné rekonstrukce je odbourání stávajících pojízdných vrstev mostu včetně kolejového svršku, betonáž nové spřažené desky a říms mostu, provedení nové izolace, dilatací, chodníků a zábradlí.
„Jsme si vědomi toho, že náročnost staveb silně ovlivňuje průběh dopravy ve městě. Proto jsme už před jejich spuštěním připravili veřejné besedy a další formy informování veřejnosti. Všem děkujeme za trpělivost,“ uvedl primátor Miroslav Žbánek.
Místo tramvajové dopravy jezdí ve městě náhradní autobusová doprava z Hlavního nádraží na Náměstí Republiky po trase Jeremenkova, Pasteurova, Husova, Žižkovo náměstí, 1. máje s obsluhou zastávek Hlavní nádraží, Žižkovo náměstí, U Dómu, Náměstí Republiky. Veškeré změny MHD jsou zveřejněny na stránkách Dopravního podniku města Olomouce.
Tři a půl tisíce let vydrželo pohřebiště, které využívali lidé postupně během šesti pravěkých…
Bohatý kulturní program pro malé i velké, bohoslužba pod širým nebem, stánky s farmářskými…
Předseda hnutí ANO Andrej Babiš a místopředsedové a členové stínové vlády Karel Havlíček, Alena…
Olomouc se rozrůstá o nové ulice. Zastupitelé proto v pondělí schválili jejich jména. Na rozdíl od…
Mezi dvěma variantami spojení Moravského divadla Olomouc a Moravské filharmonie Olomouc v jednu…
Důležitá cyklostezka z olomoucké městské části Černovír do Štěpánova dostává stále jasnější kontury…