Dnes:5°C

Zítra:6°C

Pondělí 5.12. Jitka
Menu

Noční akce Most v Hodolanské ulici prošel zátěžovou zkouškou

Most v Hodolanské ulici prošel zátěžovou zkouškou

foto: Petr Pelíšek

11. 09. 2022 - 12:51

Pracovníci specializované firmy provedli v noci ze soboty na neděli zátěžovou zkoušku mostu před řeku Bystřici v olomoucké Hodolanské ulici. Konstrukce je podle vyjádření Ředitelství silnic a dálnic v pořádku a most může sloužit dál svému účelu minimálně další čtvrtstoletí.

Most byl vybudován v roce 1983, slouží tedy devětatřicet let. Během té doby nebyla nutná žádná výrazná oprava. Nyní prošel diagnostikou, podle jejich výsledků bude následovat plán další údržby. „Most se chová velmi slušně. Předpoklad byl, že maximální průhyb může být šest celých a osm deseti milimetru. A výchylka je čtyř celé osm desetin. To znamená, že ten most, jakkoliv na povrchu nevypadá dobře, mimochodem povrch ještě letos vyměníme, tak jeho konstrukce jako taková je zdravá, chová se dobře. Takže můžeme hovořit určitě ještě o minimálně dvaceti až pětadvacetileté životnosti mostu,“ řekl Jan Rýdl, tiskový mluvčí ŘSD.

Zkouška mostu nějak výrazně neomezila dopravu. „Udělali jsme ji záměrně v noci ze soboty na neděli, protože to je doba, kdy se po něm jezdí nejméně. Jinak je jeho dopravní zatížení poměrně velké. Je to důležitá dopravní tepna, jezdí tudy průměrně až sedmnáct tisíc vozidel denně. Takže abychom obtěžovali co nejméně řidičů, udělali jsme zátěžovou zkoušku o půlnoci ze soboty na neděli,“ uvedl Rýdl.

Most přes Bystřici v Hodolanské ulici, tedy jeho povrch, bude brzy v lepším stavu. „Skutečně už je hodně použitý a má za sebou velké zatížení, dost i od nákladní dopravy. Takže ještě letos vyměníme, odfrézujeme a nahradíme, živičné povrchy, vyspravíme tramvajovou trať, zrevidujeme zábradlí a také na základně provedeného testu připravíme hloubkovou rekonstrukci. Protože jsme zjistili, že zatéká do vnitřní konstrukce, a to pro most není nikdy dobře,“ řekl Rýdl. „V horizontu dvou tří let potom zahájíme celkovou rekonstrukci, ale nepůjde o demolici a výstavbu nového mostu. Půjde o rekonstrukci, která prodlouží životnost mostu o dalších pětadvacet let,“ poznamenal.

Při výměně asfaltového povrchu se řidiči musejí při pravit na jistá omezení. „Nepředpokládám, že to budeme dělat za úplného uzavření mostu. Dopravu vymístíme na jednu polovinu do režimu jeden a jeden pruh. Pokud by to nešlo, tak bychom zvolili kyvadlový provoz, ale to jen na nezbytně nutnou dobu,“ řekl Rýdl.

Další články