Zde může být vaše reklama.

Objízdné trasy uvnitř Náměstí Hrdinů bude dva měsíce uzavřeno

Náměstí Hrdinů bude dva měsíce uzavřeno

25. 06. 2019 - 16:12

Od soboty 29. června až do 30. srpna bude z důvodu opravy tramvajové tratě uzavřena pro veškerý provoz ulice Palackého v křižovatce s ulicí Legionářskou, 8. května a třídou Svobody. Část tramvajové křižovatky čeká další náročná rekonstrukce, na kterou naváže i oprava komunikace. Společná investice olomouckého dopravního podniku a města přijde na více než 20 milionů korun. Rekonstrukce bude probíhat ve dvou etapách.

V první fázi se bude opravovat výhybkové rozvětvení, které si vyžádá výluku na tramvajové trati v termínu od 29. června do 17. srpna. Současně projde rekonstrukcí i část vozovky v průjezdném profilu tramvajové trati.

Ve druhé etapě konkrétně od 18. do 30. srpna by měly probíhat hlavně dokončovací práce na komunikaci a dílčí předlažby chodníků. Tato etapa bude znamenat už jen uzavírku komunikace pro automobilovou dopravu. „Provozu tramvají se tyto práce již nedotknou, protože práce v tramvajovém kolejišti by měly být v té době u konce,“ objasnil předseda představenstva Dopravního podniku města Olomouce Jaromír Machálek.

Tramvajová trať v délce 120 metrů projde opravou v místě od středového křížení na náměstí Hrdinů až k přechodu pro pěší v ulici Palackého. Po rekonstrukci bude mít komunikace i kolejiště povrch z žulových kostek. Opravu podstoupí i stávající asfaltobetonový povrch od přechodu pro chodce až za tramvajové ostrůvky. „Hlavním důvodem opravy komunikace je její špatný technický stav. Zejména část stávající dlážděné vozovky již nevyhovuje současnému zatížení silniční dopravou. Časté drobné opravy a předlažďování prodlužují životnost povrchu jen krátkodobě a nevedou k odstranění zásadních konstrukčních závad,“ vysvětlil náměstek primátora pro dopravu Martin Major.

Nově předlážděná komunikace naváže na už provedené opravy tramvajového křížení a vozovky, které na křižovatce skončily v září 2017. V rámci současné investice budou v ulici nově instalované obrubníkové uliční vpusti, které nejenom odvedou povrchovou vodu z vozovky, ale zároveň sníží hluk ze silničního provozu. Náklady na opravu komunikace přijdou na zhruba 3 milionu korun, opravy výhybkových přípojů a tramvajového svršku si vyžádají 19 milionů korun.  

Objízdná trasa pro automobilovou dopravu povede po ulici Legionářské, do ulice Hynaisovy a Wellnerovy. V opačném směru z Palackého je vedena do Hynaisovy ulice. Pro zajištění zásobování provozoven v Palackého ulici budou zřízena tři zásobovací místa (ul. Legionářská, tř. Spojenců a tř. Svobody). V ulici Pöttingova bude náhradní zastávka pro výlukový autobus MHD.

Po dobu výluky bude tramvajový provoz upraven následovně:

Linka č. 1 – vedena ve své trase dle výlukových jízdních řádů.

Linky č. 2 a 7 – nahrazeny kombinovanou linkou s označením X2/7, která bude vedena po trase Fibichova – Hlavní nádraží – Žižkovo náměstí – Náměstí Hrdinů – Tržnice – Hlavní nádraží – Fibichova a zpět s obsluhou všech tramvajových zastávek.

Linky č. 3, 4, 5 a 6 – budou vedeny dle platných jízdních řádů.

Linka U – nebude provozována.

 

Náhradní provoz v úseku Palackého – Neředín, krematorium a zpět bude zajištěn výlukovými autobusy s označením X.

Trasa a zastávky výlukových autobusů:

Palackého – u přenosného označníku v ul. Pöttingova

Nádraží město – tramvajová zastávka

Šibeník – tramvajová zastávka

Pražská – tramvajová zastávka

U Kovárny – tramvajová zastávka

Hřbitovy – tramvajová zastávka

Neředín, krematorium – tramvajová výstupní zastávka

 

Neředín, krematorium - tramvajová nástupní zastávka

Hřbitovy – tramvajová zastávka

U Kovárny – tramvajová zastávka

Pražská – tramvajová zastávka

Šibeník – tramvajová zastávka

Nádraží město – tramvajová zastávka

Palackého – u přenosného označníku v ul. Pöttingova

„Jelikož tramvaje budou vedeny pouze na zastávku Náměstí Hrdinů a výlukové autobusy na náhradní zastávku Palackého, cestující budou nuceni pro vzájemný přestup přejít mezi těmito zastávkami vzdálenost cca 250 metrů. Z tohoto důvodu jsou jízdní řády konstruovány tak, že rozdíl mezi příjezdem a odjezdem autobusových a tramvajových spojů činí cca 3 - 5 minut,“ popsala mluvčí olomouckého dopravního podniku Martina Krčová.

Další články