Zde může být vaše reklama.

VÍTANÝ ÚSTUPEK Od ledna už řidiči nemusí platit majlant za parkování na Kopečku

Od ledna už řidiči nemusí platit majlant za parkování na Kopečku

foto: Pavel Vysloužil

26. 12. 2023 - 11:46

Po necelém půlroce přestává od 1. ledna platit jeden z největších nesmyslů, který přinesly v létě změny parkovacího systému na Svatém Kopečku. Na Radíkovské ulici mezi lesy po vás chce parkovací automat 40 korun za hodinu, stejně jako třeba na třídě Svobody pár kroků od Horního náměstí. To dělá za celodenní (7,00 – 21,00 hod) parkování 520 korun, zatímco za stejnou dobu zaplatíte jen pár kroků odtud - u zastávky Kopeček zoo na parkingu Na Ovčáčce - jen sto korun.

 

Radní před pár dny schválili nové nařízení o placeném parkování, které mimo sezónu (listopad – únor) parkovací poplatek na Radíkovské ruší úplně, od března do října snižuje hodinovou sazbu na 20 korun s tím, že za den řidiči zaplatí maximálně 100 korun. Na obou parkovištích pár kroků od sebe se tak bude platit stejně.

V zimní sezónu je snížená o dvacet korun také sazba na exponovaném parkovišti U Macků, od jara do podzimu zůstává na 40 Kč stejně jako v zóně B v širším centru Olomouce. Podle radního Tomáše Pejpka město na změny přistoupilo po vyhodnocení zkušebního provozu a připomínkách občanů, organizací a komise zastupující občany Kopečka. Radnice ovšem stále nevyřešila problém, kdy lidé parkující v horní části Radíkovské musí chodit pro parkovací lístek téměř půl kilometru k nejbližšímu automatu u zastávky MHD Svatý Kopeček, zoo.

Svatý Kopeček je druhou nejnavštěvovanější destinací v kraji (600 000 lidí ročně) díky poutní bazilice, zoologické zahradě i vyhlášené rekreační zóně s turistickými a cyklistickými stezkami. Olomoucká politická reprezentace není již desítky let schopna najít řešení, které by zabránilo zácpám a chaosu o některých víkendech a svátcích, kdy do malé vísky dorazí stovky automobilů z celé Moravy i z Čech. K dispozici je 400 míst, v případě nejvíc frekventovaných dnů se parkuje i na fotbalovém hřišti (dalších 200). To ale k velké nelibosti místních občanů. Nový parkovací systém si klade za cíl řidiče informovat o vytíženosti všech parkovišť a tím přispět k plynulosti dopravy. V okamžiku, kdy je kapacita naplněna, už ale ani elektronický systém nic nevyřeší.

Další články