Dnes:20°C

Zítra:24°C

Neděle 9.5. Ctibor
Menu

Dopravní nehoda Olomoucká zelená vlna bude pokračovat až na křižovatku u vodojemu

Olomoucká zelená vlna bude pokračovat až na křižovatku u vodojemu
Nedávná dopravní nehoda v křižovatce u vodojemu na Nové ulici.

foto: Archiv

04. 02. 2021 - 09:52

Magistrát města Olomouce podle dopravního experta Miroslava Charouze dělá dobře, že pohne s neutěšeným stavem dopravy v křižovatce u vodojemu na Nové ulici. V reakci na nedávnou nehodu v křižovatce ulic I.P. Pavlova a Okružní totiž mezi obyvateli Olomouce opět zesílilo volání po vyřešení nepřehledné dopravy, konkrétně by se zde řidičům líbil kruhový objezd. Ten sice nevznikne, stávající špatnou situaci v úseku by ale měly zpřehlednit semafory, které chce město vybudovat.

„Máme již zpracovanou projektovou dokumentaci, která lokalitu řeší. Součástí investiční akce města pod názvem Hraniční ulice – koordinovaný tah, je vybudování světelně řízené křižovatky I.P.Pavlova x Okružní x Hraniční,“ prozradila Večerníku Radka Štědrá, mluvčí olomoucké radnice.

Dopravní expert Charouz: Světelná signalizace dopravě v křižovatce pomůže

S potřebou dopravní situaci v místě řešit souhlasí také Miroslav Charouz, krajský koordinátor BESIPu (Bezpečnost silničního provozu).

„Obě varianty jsou schůdné. Zejména proto, že na I.P. Pavlova je v křižovatce přechod pro chodce. Situace v místě je nepřehledná a lidé procházejí mezi stojícími auty. Cokoliv, co usměrní dopravu v místě, ať kruhový objezd, tak světelná křižovatka, tak já to budu velice vítat. Protože to je obrovský posun v bezpečnosti,“ sdělil svůj názor Večerníku dopravní expert Charouz.

Olomoucký magistrát chce křižovatku zařadit do investic pro rok 2022

V současné době probíhá stavební řízení. Město následně počká na udělení stavebního povolení a investice by mohla být zařazená už do plánů na příští rok.

„Křižovatka by svým řešením měla navazovat na aktuálně budovaný koordinovaný tah, tedy systém chytrého řízení křižovatek, na jehož budování město pracuje už od srpna loňského roku,“ doplnila Štědrá.

Dělníci jsou momentálně v úseku křižovatek Pražská x Třída Míru, Foerstrova x třída Svornosti, Foerstrova x Na Vozovce a Albertova x Štítného, kde budují nové řízení provozu.

14 dopravních nehod mezi lety 2015 až 2020

Policie České republiky vede také statistiku dopravních nehod v křižovatce ulic I.P. Pavlova a Okružní.

"Do konce roku 2020 je evidováno 14 dopravních nehod, při kterých mimo hmotné škody došlo k lehkém zraneni 8 osob," uvedla mluvčí policie Petra Vaňharová.

Poslední nehoda, ke které došlo letos v lednu, tak ve statistice ještě započítaná není.

Zelená vlna se v Olomouci buduje od roku 2019

Jakmile se světelná signalizace v křižovatce vybuduje, bude místo součástí takzvané zelené vlny, tedy koordinovaného dopravního tahu, chytrého řízení křižovatek. Práce na něm začaly už v roce 2019, město tehdy zareagovalo na havarijní stav světelné signalizace na obchvatu hanácké metropole. Ten dodnes trápí hustý provoz v dopravních špičkách, řidiči často čekají dlouhé minuty v kolonách, postupně však díky novým semaforům dochází ke zlepšení situace.

Další články