Tři dny kondora. Zoo má po 14 letech mládě z inkubátoru.
Dlouhých 72 hodin trvalo zrození mláděte kondora královského, jemuž na svět pomáhalo několik…
24. 11. 2019 - 15:00
O problematické trati jsme v rámci našich publicistických textů psali včera na webu a text se objevil také v našem posledním tištěném vydání. Kolem přechodu traťě mezi ulicemi Václavkova a Na Trati se opět začalo něco dít. I když podle dosavadních vyjádření Správy dopravní železniční cesty to vypadá, že tyto dvě ulice nemohou být propojeny nijak jinak než podchodem nebo mostem, chce primátor Miroslav Žbánek znovu otevřít jednání o možnosti vybudování úrovňového přechodu.
Změna situace nastala díky tomu, že v místě, kde by se měla trať nějakým způsobem dát legálně překonávat, byla zrušena železniční vlečka. Kusá kolem, která v minulosti sloužila Dopravnímu podniku města Olomouce k nakládání a vykládání tramvajových vozů z železničních vagónů, je už dnes nepotřebná. „V posledních letech pro převoz tramvajových vozů používáme služby přepravních společností, které využívají silniční komunikace, z toho důvodu je pro nás kusá kolej dnes zbytná,“ reagoval na podnět SŽDC ředitel Dopravního podniku města Olomouce Jaromír Machálek.
Odstraněním kusé koleje se teď zjednoduší situace v místě, kde by lidé chtěli vytvořit místo k legálnímu přecházení trati.
„Chci se znovu sejít s vedením majitele trati, tedy SŽDC, a vrátit na stůl jednání o možnosti vybudování úrovňového přechodu. I když by se tato varianta nerealizovala hned, mohli bychom tak pro začátek alespoň zabránit chystané stavbě zdi podél trati,“ vysvětlil primátor Žbánek.
Pokud jde o další podmínky majitele trati, například o rozhledové poměry na trati, lze je podle názoru primátora změnit snížením rychlosti projíždějících vlakových souprav. Město také chce u vedení správy železnice podpořit instalaci moderních informačních panelů na vlakových zastávkách, které je spojeno s položením technických kabelů. Tím by odpadla další překážka pro vybudování nezbytného světelného signalizačního zařízení, bez kterého už žádný nový přechod přes železniční trať nelze vybudovat.
„Jsem přesvědčen, že o variantě přechodu stále můžeme jednat,“ uzavřel.
Dlouhých 72 hodin trvalo zrození mláděte kondora královského, jemuž na svět pomáhalo několik…
Tornáda neboli pantografy, které cestující po dlouhá desetiletí vozily po příměstských a…
Nejen do zamořených a hořících budov, do vykolejených vlaků nebo zatopených objektů se musí dostat…
Na dnešek připadá Světový den zdraví a organizace IFMSA CZ, která zapojuje studenty medicíny do…
Nejslavnější olomoucká památka, barokní Sloup Nejsvětější Trojice, se brzy skryje pod lešením. Od…
Vesmír a tisíce květin v jedinečných floristických aranžmá. Tyto dva světy v sobě spojí hlavní…