
Technické služby zkouší nové kontejnery, které odolají hlodavcům
Technické služby města Olomouce se na základě přemnožení hlodavců v hanácké metropoli rozhodli…
foto: Pavel Snášel
24. 11. 2019 - 15:00
O problematické trati jsme v rámci našich publicistických textů psali včera na webu a text se objevil také v našem posledním tištěném vydání. Kolem přechodu traťě mezi ulicemi Václavkova a Na Trati se opět začalo něco dít. I když podle dosavadních vyjádření Správy dopravní železniční cesty to vypadá, že tyto dvě ulice nemohou být propojeny nijak jinak než podchodem nebo mostem, chce primátor Miroslav Žbánek znovu otevřít jednání o možnosti vybudování úrovňového přechodu.
Změna situace nastala díky tomu, že v místě, kde by se měla trať nějakým způsobem dát legálně překonávat, byla zrušena železniční vlečka. Kusá kolem, která v minulosti sloužila Dopravnímu podniku města Olomouce k nakládání a vykládání tramvajových vozů z železničních vagónů, je už dnes nepotřebná. „V posledních letech pro převoz tramvajových vozů používáme služby přepravních společností, které využívají silniční komunikace, z toho důvodu je pro nás kusá kolej dnes zbytná,“ reagoval na podnět SŽDC ředitel Dopravního podniku města Olomouce Jaromír Machálek.
Odstraněním kusé koleje se teď zjednoduší situace v místě, kde by lidé chtěli vytvořit místo k legálnímu přecházení trati.
„Chci se znovu sejít s vedením majitele trati, tedy SŽDC, a vrátit na stůl jednání o možnosti vybudování úrovňového přechodu. I když by se tato varianta nerealizovala hned, mohli bychom tak pro začátek alespoň zabránit chystané stavbě zdi podél trati,“ vysvětlil primátor Žbánek.
Pokud jde o další podmínky majitele trati, například o rozhledové poměry na trati, lze je podle názoru primátora změnit snížením rychlosti projíždějících vlakových souprav. Město také chce u vedení správy železnice podpořit instalaci moderních informačních panelů na vlakových zastávkách, které je spojeno s položením technických kabelů. Tím by odpadla další překážka pro vybudování nezbytného světelného signalizačního zařízení, bez kterého už žádný nový přechod přes železniční trať nelze vybudovat.
„Jsem přesvědčen, že o variantě přechodu stále můžeme jednat,“ uzavřel.
Technické služby města Olomouce se na základě přemnožení hlodavců v hanácké metropoli rozhodli…
Teraristika v olomoucké zoo zapustila své kořeny až v roce 1979. Tehdy vznikla 4 větší terária v…
IKEA, švédský nábytkářský gigant, otevřela v Olomouci svou pobočku. Stalo se tak 17. února. Pokud…
Test na přítomnost koronaviru proběhl v minulých dnech v Galerii Šantovka, nákupním centru,…
Výstaviště Flora ani v letošním roce neuspořádá jarní etapu květinových výstav, která každoročně…
AKTUALIZOVÁNO 12:57/ Vědecká knihovna Olomouc a Městská knihovna v Olomouci jsou tady pro své…