Zde může být vaše reklama.

UZAVÍRKA V HOLICI Stavba železničního nadjezdu začíná, začala i uzavírka

Stavba železničního nadjezdu začíná, začala i uzavírka

foto: Správa železnic

08. 06. 2023 - 13:54

Dlouho plánovaná a odkládaná stavba nadjezdu v Holické ulici začala v pondělí 5. června. V souvislosti se stavbou začíná také úplná uzavírka železničního přejezdu. Stavba měla podle původních plánů začít už dříve, nadjezd by dnes byl už dávno v provozu.

Železniční trať mezi Olomoucí a Přerovem je součástí tranzitního železničního koridoru s intenzivním provozem a přes železniční přejezd v Holické ulici denně projíždějí stovky vlaků. Správa železnic přejezd zařadila mezi ty, u nichž prioritně řeší nahrazení mimoúrovňovým křížením. Olomoučtí řidiči dobře vědí, jak náročné a dlouhé tady bývalo mnohokrát během dne čekání na okamžik, kdy se závory konečně zvednou.

„Náhrada současného železničního přejezdu vyroste v jeho sousedství, o kousek blíže k olomouckému hlavnímu nádraží. Vedle dvou pruhů pro automobilovou dopravu se na něm počítá i s pruhy pro cyklisty. Pro pěší vznikne na jedné straně mostu rovněž chodník,“ popsal Jan Nevola ze Správy železnic. Pruhy pro auta budou mít šířku 3 metry, pro cyklisty zbyde na každé straně metrový pruh.

Pro auta bude přejezd v Holici uzavřen po celou dobu stavby. Objízdné trasy pro automobilovou dopravu jsou stanoveny přes ulice Holická, Tovární, Babíčkova, Velkomoravská, Tovární, Rolsberská, Přerovská, Brunclíkova a Sladkovského. Pokud jde o drážní provoz v době stavby, ta si vyžádá pouze krátkodobé výluky jedné koleje, popřípadě noční výluky.

ZAČALO TO UŽ V ÚNORU

Už v minulých měsících si lidé mohli všimnout proměny okolí přejezdu. Začátkem února se totiž na budoucím staveništi rozběhly první přípravné práce. Jednalo se o kácení a odstranění dřevin, které bylo potřeba udělat ještě do března v období vegetačního klidu, tedy v předstihu před samotnou stavbou. Tyto práce se proto soutěžily o něco dříve samostatným výběrovým řízením. Po stavební stránce by měl být nadjezd hotový do konce příštího roku, kdy by už měla přes nadjezd projíždět první auta. Kompletní dokončení celého díla se pak předpokládá až v prvním pololetí roku 2025.

Stavba zahrnuje přeložku silnice v délce 468 metrů, samotný most má být dlouhý 88 metrů. Náklady na toto dílo mají dosáhnout 295 milionů korun, i když se původně předpokládala asi o 20 milionů nižší částka. Stavbu provede na základě výběrového řízení firma Firesta – Fišer, rekonstrukce, stavby, ve sdružení s firmami Tomi-Remont a IDS-Inženýrské a dopravní stavby Olomouc.

Nadjezd měl být hotov už dva roky, příprava stavby se ale několikrát odkládala.

Další články