Zde může být vaše reklama.

BUDE HOTOVO DO PÁR LET? Tramvaj až do Slavonína? Město začalo s výkupem pozemků

Tramvaj až do Slavonína? Město začalo s výkupem pozemků

foto: olomouc.eu

15. 11. 2023 - 15:20

Dočkají se cestující dokončení tramvajové trati na Nové Sady v tomto volebním období? Momentálně to vypadá pozitivně. První z dvanácti potřebných pozemků pro realizaci stavby třetí etapy trati už bude brzy v majetku města, další pozemky chce město vykoupit do konce příštího roku. Představitelé města říkají, že stavbu chtějí zahájit určitě ještě v tomto volebním obdobím, tedy do tří let.

Díky vstřícnému přístupu majitelky se podařilo vykoupit část prvního z pozemků, kterou město potřebuje pro stavbu pokračování tramvajové trati od Schweitzerovy po Jižní ulici. V jednání s dalšími majiteli se pokračuje, snahou města je nabýt potřebné pozemky do konce roku 2024.

„Pro třetí etapu, která by měla na stávající tramvajovou trať navázat za obchodním domem Billa od zastávky U Kapličky a vést podél Schweitzerovy ulice až k zastávce Jižní, už máme hotovou projektovou dokumentaci pro územní řízení i vydané územní rozhodnutí. Zbývá nám tedy dokončit výkup pozemků, které pro stavbu potřebujeme. První potřebnou část se nám podařilo vykoupit za 3000 korun za metr čtvereční, což je o něco více, než je cena obvyklá, ale stále v normě, pokud se jedná o výkup pozemku pro stavbu ve veřejném zájmu,“ vysvětlil investiční náměstek primátora města Olomouce Miloslav Tichý. Město se rovněž zavázalo zajistit majitelce přístup ke zbývající části jejího pozemku.

Dalších jedenáct pozemků potřebných pro stavbu pokračování tramvajové trati chce město vykoupit v průběhu příštího roku. Jejich získání je podmínkou pro vydání stavebního povolení.

Poslední třetí etapa tramvajové trati na Nové Sady a Povel naváže na loni dokončenou druhou etapu a bude končit u křižovatky s ulicemi Slavonínská a Jižní, kde vznikne dvoukolejné koncové obratiště se sociálním zařízením řidičů včetně odstavení a otáčení autobusů v obratišti. Vysazena bude také liniová zeleň jako součást systému sídelní zeleně. Celkové náklady na stavbu by měly být přibližně 130 milionů korun, přičemž převážná část nákladů má být hrazena prostřednictvím evropských fondů z Operačního programu Doprava.

První etapa tramvajové trati na Nové Sady byla dokončena už v roce 2013, tramvaje tehdy končily na provizorní konečné u Trnkovy ulice. Tato část stála zhruba 350 milionů korun bez terénních úprav, město získalo ze Švýcarských fondů dotaci 225 milionů korun. V letech 2021 a 2022 byla vybudována další část po zastávku U Kapličky. Tato druhá etapa stála přibližně 470 milionů korun, z toho téměř 370 milionů město získali z dotací.

Další články