Zde může být vaše reklama.

Univerzita Palackého zpracovala databázi kreativců v regionu

Univerzita Palackého zpracovala databázi kreativců v regionu

foto: UP

12. 05. 2020 - 10:06

Databázi plnou kreativních talentů z Olomouce a okolí zpracoval tým Univerzity Palackého v Olomouci. Jedná se o další výstup z dlouhodobého projektu mapujícího oblast takzvaných kulturních a kreativních průmyslů na Olomoucku. Zájemci mohou v pestré databázi čítající přes tisíc subjektů objevit vše – ať už hledají originální umělecké dílo, dárky pro své blízké, výjimečnou reklamní kampaň, nový design bytu či kulturní program na večer.

Právě nyní, v období, kdy se řada firem, institucí i jednotlivců potýká s obtížemi, jsme se rozhodli tento adresář zveřejnit, propagovat, a zároveň tím poukázat na mimořádnou kvalitu a pestrost lokální kreativní produkce a napomoci její viditelnosti,“ řekl Rostislav Nétek, hlavní řešitel projektu. „Všechny tyto subjekty z oblasti kulturních a kreativních průmyslů se totiž podílejí na specifické atmosféře Olomouce a jsou významným činitelem ekonomiky města,“ doplnil Petr Bilík, prorektor UP pro vnější vztahy a jeden z členů výzkumného týmu.

Zveřejnění databáze, která by do budoucna měla mít podobu speciální webové aplikace, je zároveň výzvou pro nejširší veřejnost, státní správu, podniky i další potenciální zákazníky, aby objevovali kvalitu místních kreativců, objednávali z místních zdrojů a podporovali talenty, kteří pomáhají z Olomouce vytvořit unikátní místo.

Databáze v současné době čítá celkem 1094 subjektů ze všech odvětí. Tyto subjekty výzkumný tým nasbíral během předchozího výzkumu. Seznam to ale není konečný, kreativci se do něj mohou i nadále sami a zdarma přihlásit. Podle tvůrců projektu by právě takové doplnění ze strany uživatelů mělo dodat stránce ještě větší komplexnost.

Databáze nyní zahrnuje celkem 14 různorodých odvětví: architekturu, design, film a video, hudbu, knihy a tisk, kulturní a umělecké vzdělávání, kulturní dědictví, oděvnictví, reklamu, řemesla, scénická umění, software, TV a rozhlas a výtvarná umění.

Projekt Univerzity Palackého v Olomouci navazuje na činnost pod záštitou Technologické agentury České republiky (ETA). Vzniká ve spolupráci se zapsaným spolkem Kreativní Olomouc a je konzultován se statutárním městem Olomouc, Okresní hospodářskou komorou Olomouc a agenturou Czech Invest.

Databázi a další podrobnosti o projektu naleznete zde.

Další články